Friday, April 19, 2013

santau oh santau

baru-baru ni pakcik saya sakit. mula-mula tau dia ada kencing manis. lepas tu siap muntah darah. bawa pergi hospital Dr. cakap penyakit TIBI.

tapi yg peliknya kenapa setiap kali time maghrib n sebelum subuh mesti sakit teruk. lain macam ja..

dah tak tau nk wt pe lg... so fmly bawa pergi jumpa bomoh gak la.
CAM X PECAYA LEPAS TU KELUAR KACA N RAMBUT  KT KAKI PAK CIK.. (dia ckap kena santau)

klau x keluar kaca 2 memg x mgkin la saya nak pecaya... tapi x logik juga la klau sebab penyakit TIBI je sampai keluar kaca ikut kaki kan?

kita ni sesama manusia.. ada akal, ada hati dan yang penting ada agama. klau ada salah silap bukan ke lebih baik bawa berbincang.

hati2 la.. kalau yang Islam 2 boleh la amalkan ayat ni.. moga2 mampu jadi pendinding diri kita drpd santau.




2 comments:

@izY@N said...

uishh ingatkan bomoh yang karut marut tu.. rupa2nya perubatan islam.. :) harap2 keadaan dia bertambah baik ye.. salam kenal..

do visit me k.. http://mylifeonlymyworld.blogspot.com/

shu hana said...

hehe salam pekenalan...

ehh xla. yg karut marut 2 baik xpayah.. kang btambah sesat kita dbuatnya..