Tuesday, February 21, 2012

nikmat...

ya Allah kenapa aku berasa sedih n sakit bila tgok org lain happy time aku sedih?
ya Allah kenapa aku berasa dengki bila dengar org lain dpt lebih dr aku?
kenapa begini? kenapa tidak begitu?
kenapa? kenapa? kenapa?
ya Allah adakah aku sedang khufur dgn nikmat yg telah Kau berikan?

mungkin kerana aku tidak menggunakan mata,telinga, hati dan otak yang Engkau berikan utk MELIHAT, MENDENGAR, MERASA DAN MEMIKIRKAN betapa banyak dan besarnya NIKMAT yang telah Engkau berikan kepadaku....
ya Allah kau bukakanlah mataku utk melihat nikmat pemberianMu
jgnlah Kau butakan mataku dr melihat nikmat yg telah Engkua berikan kepadaku..
jgnlah Kau pekakkan telingaku dr mendengar kebesaran nikmat pemberianmu slama ini...
jgnlah Kau merosak hatiku dr merasa tenang dan jauhkanlah aku dr hasad dengki.
jgnlah Kau lemahkan pemikiranku dr memikirkan betapa byk nikmat yg telah Engkau berikan kepadaku..

ya Allah sesungguhnya aku tidak mampu untuk membayar balik nikmat yang telah Engkau berikan kepadaku walaupun 100 juta tahun aku bekerja tanpa henti.... dan apa yg pasti tidak mungkin juga aku mampu untuk hidup selama itu... 100 tahun belum tentu..



ya Allah besarnya nikmat yang telah Kau berikan kepadaku....
kadang kala lebih baik melihat kebawah dari yg di atas...
melihat org yg lebih baik kadang kala boleh mewujudkan rasa iri hati dan hasad dengki....
lihat lah ke bawah mungkin dapat membantu kita untuk sedar betapa bertuahnya kita diberikan nikmat makan, pakai, tempat tinggal yang baik dan selamat...
fikir-fikirkanlah wahai mata hatiku...

No comments: